Recent activity
Subscribe to this feed
Carl-Fredrik replied on March 01, 2010 14:22 to the problem "Spørsmål" in Symphonical:
Hei Henning, med tanke på at du har lagt inn feedback så er det tydelig at du fant ut av det og det er godt å se:-) Vi beklager at meldingen var misvisende og det skyldes at vi har lagt om en god del i systemet og du kom dessverre litt midt i mellom denne endringen. V håper det ikke har forårsaket store problemer for deg. Det hvite feltet som du snakker om er der hvor du alltid vil kunne se alle vegger og lapper som du har opprettet. Du kan gjerne se på det som "hjem" hvor alt du gjør i Symphonical blir lagret. Dette gjør det enkelt å finne tilbake til informasjon som du jobber med. Når du oppretter en lapp på en vegg og ikke plasserer den noe sted, vil den alltid ligge i en egen "container" som vi kaller uncategorized. Du kan enkelt flytte lappen inn i en kolonne eller rad om du har opprettet struktur på veggen din.
Jeg håper du ble litt klokere og at du får glede av å bruke oss videre til dine prosesser. Skulle det dukke opp noen spørsmål eller noe annet,så er det fritt frem å stille de på vårt brukerforum.
Lykke til videre
Mvh
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik replied on February 19, 2010 14:15 to the praise "Sketch view yes brilliant" in Symphonical:
Carl-Fredrik replied on January 12, 2010 08:44 to the question "Rekkefølgen til lappene på en vegg" in Symphonical:
Du kan endre rekkefølgen til lappene dine slik du vil ha det. La oss anta at du har 10 lapper som du ønsker å se i rekkefølge og så finner du ut at lapp nummer 7 burde komme høyere opp. Du trekker da lappen opp til den posisjonen du ønsker og slik kan du organisere dine lapper som du vil. Hvis du vil slette denne visningen så må du gå inn på struktur og trykke på endre visning. Når gjør det så vil du se at du kan trykke på "slett visning" og den vil da bli fjernet fra visningene. Jeg håper det gav svar på spørsmålet ditt.
Carl-Fredrik set one of Carl-Fredrik's replies as an official response to "Bakgrunnsbilde på vegg" in Symphonical
Carl-Fredrik set one of Carl-Fredrik's replies as an official response to "Hva er en "label" eller etikett?" in Symphonical
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 12:37 to the question "Presentasjonsvisning (presentation view) på vegg" in Symphonical:
Hei du kan se for deg at det er det samme som om du skulle hatt en powerpoint presentasjon hvor du viser en slide av gangen med informasjon. Presentasjonsvisningen fungerer litt på samme måte hvor en lapp representerer en slide i powerpoint. Du kan selvfølgelig slette den om du ikke vil ha den og da går du på det vi kaller struktur og du vil da se at du får et valg som heter endre visning. Da klikker du på slette presentasjonsvisning og så er den borte. Jeg håper det ga svar på spørsmålet ditt.
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 12:17 to the question "Skissevisning (sketch view) på vegg" in Symphonical:
Hei skissevisning er en helt åpen vegg hvor du kan legge inn lapper, endre farge og legge til et ikon på lappene. DU kan også tegne fritt med vår tegnefunskjon og du kan flytte lappene rundt akkurat som du vil. Dette er glimrende når man ikke helt vet hva man vil brainstorme på, men bare ønsker å komme i gang med en tankeprosess rundt hva som helst
Hvis du ikke ønsker å ha den så kan du gå inn på struktur feltet helt øverst og trykke på visning og det første valget du får da er å endre visninger. Da vil du se at du kan gå ned til skissevisning og slette den. Jeg håper det gir deg svar på spørsmålet ditt. Lykke til-)
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 12:00 to the question "Bakgrunnsbilde på vegg" in Symphonical:
Hei for å legge til bakgrunnsbilde så må du gå til menylinjen øverst hvor det står "legg til" og når du har gjort det så ser du bortover linjen mot høyre og finner et ikon som heter bakgrunnsbilde. Når du så har trykket på den så kan du legge inn hva du vil som bakgrunnsbilde, men husk på at det kun gjelder for akkurat den veggen og ikke alle veggene du har-)
Lykke til.
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 11:48 to the question "Hva er et verktøy?" in Symphonical:
Hei du kan se på det som ferdige oppsatte maler som man kan bruke til å løse de oppgavene du har foran deg. Hvis du f.eks er en person som har mange møter så kan du bruke møte malen vår som gir deg en veiledning til hvordan du kan gjennomføre møter på en effektiv og smart måte i symphonical. Det finnes i dag over 90 forskjellige maler innenfor mange forkjellige områder, fra kreative prosesser til hvordan lage en forretningsplan, til en enkel to-do liste som er en av de mest populære malene vi har. Jeg anbefaler at du prøver ut de malene som passer best for deg og jeg råder deg til å følge veiledningen slik at du får gode tips og hint til hvordan du kan gjøre det. Lykke til og håper det gav deg svar på spørsmålet ditt.
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 11:36 to the question "What is the maximum of notes i can have on a wall?" in Symphonical:
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 11:26 to the question "Hva er en "label" eller etikett?" in Symphonical:
Hei du kan godt sammenligne det med det, selv om fordelen ved etiketter er at du kan ha så mange etiketter etter eget ønske som du kan kalle for det som gir mening for deg. Jeg vil gjerne få kommet med et lite ekspempel.
Jeg har en vegg som både henger sammen med salg og markedsføring og jeg vil dermed kunne "lable" veggen med begge etiketter slik at jeg vil kunne se den senere når jeg trykker på min etikett som heter enten salg ELLER markedsføring. Du vil dermed ha en mer fleksibilitet når du søker etter informasjon i symphonical. Jeg håper det gav deg svar på spørsmålet ditt.
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 11:22 to the question "Er det noe noen grense for hvor mange lapper jeg kan ha på en vegg?" in Symphonical:
Hei du kan ha så mange lapper du bare vil, systemet kan takle mange tusen lapper på samme vegg, men jeg kan av egen erfaring si at det kan bli ganske utfordrende å ha en vegg med over 100 lapper så da ville jeg anbefalt å opprette en ny vegg etterhvert som behovet melder seg, så får du bedre oversikt. Lykke til med symphingen-)
Carl-Fredrik replied to "Hva er en visning (view)?", but it was removed. see the change log
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 11:04 to the question "Hvordan sletter jeg en vegg?" in Symphonical:
Hei når du arkiverer en vegg så er det riktig som du sier. Den er ikke slettet og all informasjonen vil ligge der om du ønsker å hente den frem igjen. Det du må gjøre for å hente den tilbake er å gå til ditt hjem og du må da trykke på taben som heter "flere valg" og så kan du velge å se alle dine arkiverte elementer. Håper det gav deg svar på spørsmålet-)
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 10:43 to the question "How many people can i share a wall with" in Symphonical:
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 10:38 to the question "Hvor mange kan jeg dele en vegg med?" in Symphonical:
Hei du kan dele en vegg med så mange du bare ønsker og nei, de trenger ikke å registere seg for å kunne få tilgang til veggen. De vil få en mail med en link til den veggen og ved å trykke på den vil de bli ført direkte til akkurat den spesifikke veggen som du vil at de skal se. Håper det svarte på spørsmålet ditt-)
Mvh
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik replied on January 08, 2010 10:35 to the question "Dele en enkelt lapp med andre" in Symphonical:
Hei, Ja du kan enkelt dele kun en enkelt lapp med andre, du trykker på del knappen på selve lappen og skriver inn e-mail adressen til mottaker og han/hun vil dermed få tilgang til kun den lappen. Hvis du deler kun en lapp så vil vedkommende kun få tilgang til lappen og ikke resten av veggen eller de andre lappene. Jeg håper det svarte på spørsmålet ditt.
Mvh
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik replied on January 04, 2010 16:19 to the question "Kan man tegne på en vegg i Symphonical?" in Symphonical:
Hei det kan du gjøre på en enkel og grei måte. Du lager en vegg og velger skisse som din visning. Så ser du til venstre et penn-ikon som du må trykke på. Når du har gjort det så er det fritt frem og du kan tegne så mye du vil. Du vil også se at du kan skrifte farge og tykkelse på streken ved å velge de mulighetene som dukker opp når du trykker på tegne-ikonet. Da er det bare å trykke på dele knappen og invitere de som du ønsker å dele den med. Lykke til.
Mvh
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik replied on January 04, 2010 16:06 to the question "Kan jeg lage tankekart i Symphonical?" in Symphonical:
Hei du kan veldig enkelt gjøre det samme i symphonical. Det du må gjøre er å gå inn på en vegg og bruke skisse visning. Her kan du trekke lapper inn på veggen og trekke koblinger mellom lappene når du ønsker det. Du vil også se at du kan bruke en tegne funskjon som du finner på venstre side på veggen og som gjør at du kan tegne fritt hva du måtte ønske på veggen. Jeg håper at du finner glede i å bruke disse funksjonene og skulle det være noe mer du lurer på rundt tankekart eller andre ting, så legg inn fler spørsmål så skal vi hjelpe deg så fort vi kan.
Mvh
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik replied on January 04, 2010 16:02 to the question "Hvor mange kolonner og rader er det plass til på en vegg?" in Symphonical:
Hei du kan ha så mange rader og kolonner du vil så fremt du finner det ønskelig. Du kan gjerne se på dette som et alternativt regneark, men skal du bruke alle excel sine funkjsoner så kan du veldig enkelt eksportere hele veggen med rader og kolonner til excel ark og dermed kan du jobbe videre med de operasjonene som du måtte ønske der. Du vil da se at all den informasjonen du har lagt inn på en symphonical vegg kommer elegant ut i excel og dette synes mange av våre brukere er genialt og enkelt.
Du kan dessverre ikke importere excel ark enda til symphonical, kun word, men jeg kan si at vi jobber med saken og at det vil komme i fremtiden,så følg med-)
ha en fortsatt strålende dag.
| next » « previous |
Loading Profile...